SEPATAH DUAK KATA DARI AKU...

Trimak Kasih kerana sudi ilek-ilek rah blog yang sik seberapa tok... Kitak orang memang best!!!!!

Entri Ku Yang Terbaru

Thursday, January 28, 2010

Berdiri Semua! Nyanyikan Lagu Ibu Pertiwiku!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua rakan-rakan. Tok adalah post pertama dari aku untuk blog yang ku berik nama 'To Live And Die In Sarawak'. Aok, nang bena, hidup mati ku di Sarawak, yala title blog tok.

Mesti kitak orang mok tauk pasal apa blog tok, nak? Haaa... Mun aku madah, alu sik best klak. Bagus kitak orang follow jak blog tok, InsyaAllah akan ku slalu update blog tok. Baruk kitak orang tauk apa sebenarnya yang ku tulis. Dari Title blog tok pun kitak orang dah ada idea sikit apa yang akan ku tulis. :)

Ada pepatah madah, 'Ujan emas di negeri orang, ujan batu di negeri sendiri', tetapi bagi aku, biarlah ujan batu di negeri sendirik, akan ku elak-elak batu ya dari nimpak aku sampe aku nemu ketulan emas gugok di dalam ujan batu ya.

Yala betapa semangat nya aku dengan negeri Sarawak yang ku cintai tok. Aku pernah diam di Kuala Lumpur dolok, nang best life di KL, tapi ku sik dapat cope up dengan life sinun. Kamboh jak asa nyawa ku diam rah KL. Di Terrenganu pun ku pernah diam, nang aman damai sik macam KL. Tapi, tempat pake berhibur nya kurang. Stress juak palak mun tiap ari nangga pante jak jak. Apa-apapun, Sarawak juak di hati ku. Tempat nya aman dan damai, banyak tempat menarik, budaya nya banyak dan best, toleransi antara agama nya memang terbaik.

Melalut dah ku tok, klak ku sambong gik rah next post. Sempena post pertama ku tok, ku nak amik semangat lok. Marilah kita nyanyikan lagu Negeri Sarawak, Ibu Pertiwiku...

Sarawak Tanah Air Ku
Negeri Ku Tanah Air Ku Sarawak
Engkaulah Tanah Pusaka Ku
Tanah Tumpah Darah Ku
Ibu Pertiwi Ku
Rakyat Hidup Mesra dan Bahagia
Damai Muhibbah Sentiasa
Bersatu Berusaha Berbakti
Untuk Sarawak Ku Cintai

Sarawak Dalam Malaysia
Aman Makmur Rahmat Tuhan Maha Esa
Kekallah Sarawak Bertuah
Teras Perjuangan Rakyat
Berjaya Berdaulat






Page Rank Checker

3 comments:

ezora said...

proud to b swakian..yay!

Abang Hajib said...

Bagus.. Sarawak di hatiku... :)

Anonymous said...

me 2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails